Anasayfa | Sağlık | Sünnetin bir meselesi daha ispatlandı

Sünnetin bir meselesi daha ispatlandı

Font boyutu: Decrease font Enlarge font
image

Aşırı sıcak içilen çayın, boğaz kanserine sebep olabileceğini bildiren İranlı bilim adamları, sünnetin bir meselesini daha ispatlamış oldular.

İranlı bilim adamları, aşırı sıcak içilen çayın boğaz kanserine sebep olabileceğini bildirdi. Araştırmaya göre, sıcaklığı 71 dereceyi geçen çay, boğazda kanserli tümörlerin gelişmesine sebep oluyor. Sıcaklığı 71 dereceyi geçen çayı içmek, ısısı 65.5 derecenin altında olan ılık bir çayı içmeye oranla sekiz kat daha fazla kansere yakalanma riski taşıyor. Araştırmacılar, çok sıcak içeceklerin en az dört dakika soğumaya bırakılmasını tavsiye ediyor. İngiliz Tıp Dergisi (British Medical Journal)’da yayınlanan araştırmayı, Tahran Üniversitesi Tıp Bilimleri bölümünde görevli bir grubun, kuzey İran’da yer alan Gülistan adlı bölgede, 300 boğaz kanserine yakalanmış kişi ile 571 sağlıklı erkek ve kadının çay içme alışkanlıklarını inceleyerek hazırladıkları belirtildi. Dubai / cihan 

* İbni Ömer (r.a.) Resûlullahın (asm) şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
"Yemeği sıcakken yemeyin. Çünkü sıcak yemeğin bereketi yoktur."
Camiü's-Sağir, No: 27
* "Sıcak yemek yemekten sakının! Çünkü o bereketi giderir. Soğuk yemeyi tavsiye ederim. Çünkü o daha çok içe siner, bereketi daha büyüktür."
Camiü's-Sağir, No: 1573.
* "Hz. Peygamber, soğuyuncaya kadar sıcak yemek yemekten nehyetti (sakındırdı)"
Camiü's-Sağir, No: 3821.
"Şeriat-ı Muhammediye ve Sünnet-i Ahmediyede hiçbir mesele yoktur ki, müteaddit hikmetleri bulunmasın."
Bediüzzaman, Lemalar, 11. Lem'a, 8. Nükte

Subscribe to comments feed Yorumlar (0 Yorum):

Yorumunuzu Giriniz comment

Gördüğünüz resmi lütfen giriniz:

  • email Arkadaşına postala
  • print Yazıcı versiyonu
  • Plain text Sade yazı
Etiketler
Bu yazı İçin etiket bulunmamaktadır
Bu makaleyi oylayın
0